Nízké teploty a sůl

Žijeme ve středním podnebném pásu, což znamená, že máme čtyři roční období. Pro auto je nejnáročnější zima, a to z několika důvodů. Tím prvním jsou rozhodně nízké teploty, které mnohdy klesají dost hluboko. Pro motor je proto složitější, aby se vůbec rozběhnul, protože olej je hustší, takže startér se musí víc namáhat. Než přijdou mrazy, tak si zkontrolujte stav akumulátoru a případně jej dobijte, jinak se může stát, že nenastartujete.

zasněžená auta

Motor potřebuje pro svůj hladký chod mít provozní teplotu oleje, přičemž dostatek se na ni během mrazu trvá déle. S tím je potřeba počítat a vhodně motor zahřívat. Nejlepší je nastartovat, chvilku počkat a potom vyrazit bez zbytečného vytáčení motoru, aby se plynule zahřál. Další potíží je sůl na silnici. U vozů s horší antikorozní ochranou díky ní můžou začít rezivět části podvozku a samotná karoserie. Dále nám působí negativně na gumové části, přičemž ty ještě k tomu přirozeně stárnou.

Řádná příprava

Začít můžeme tak, že zkontrolujeme, jestli všechny kapaliny mají dostatečnou odolnost v mrazu, protože takové zamrznutí chladící kapaliny není rozhodně nic příjemného. Již výše zmíněné korozi se dá zabránit tak, že si necháme udělat nástřik spodku auta. Ten vydrží několik let a hezky nám ochrání karoserii, takže u vozů citlivých na korozi je to skvělá věc. Jistě chcete mít hezký i lak, a proto jej řádně umyjte a naneste kvalitní vosk, přičemž ten poskytne ochrannou vrstvu právě před solí a dalšími látkami.

jízda na sněhu

U starších vozů, kde musíme odemykat manuálně zámkem noste u sebe také rozmrazovač, kdyby náhodou zamrzl zámek, ať se dostanete dovnitř. Co se týče gumových části, tak ty dobře ošetřete, abyste se vyhnuli stárnutí a praskání. Když se na zimu dobře připravíme, tak náš vůz bude normálně fungovat, a i po období známém solí a mrazu bude stále vypadat k světu. Takže za jisté finance a čas to rozhodně stojí.